STRÁNKY SKŮTRU ČEZETA,PAPASŮ,SIDECARŮ
      A VŠECH TŘÍSTOPÝCH VEHICLŮ
                          50-60 LET

MOTOTŘÍKOLKY
  3WHEELERS
MINIVOZÍKY
MICROCARS
      SKŮTRY
    SCOOTERS
 
 
MINIVOZÍKY
 
 
A.C.PETITE,350cc,9hp,jednoválec,dvoutakt
ALLARD CLIPPER,350cc,jednoválec,rok 54
BONALLACK MINNOW,350cc,výroba 51-52
ISETTA
Firma Iso představila isettu v roce 53.
V roce 55 zahájily továrny Bmw a Velam/Francie/
její licenční výrobu.
Velam upravil její karoserii na samonosnou,
motor zůstal dvoutakt.
Bmw vyměnil motor za svůj čtyřtakt 250
později upravený na 300cc.


iso isetta
dvoutakt 236cc,9hp

bmw isetta
jednoválec 245cc,12hp/295cc,13hp
trubkový rám
délka 285cm
šířka 138cm
pohotovostní váha 350kg,užitečná 230kg
rychlost 85km/h
spotřeba 3,5l/100km

údajně vyrobeno přes 160000ks


BMW 600,rok 1957-59,výroba 34813 ks
čtyřtakt dvouvákec boxer 582cc,19hp
čtyřmístný
délka 290cm
šířka 140cm
pohotovostní váha 560kg
užitečná 340kg
spotřeba 6l/100km
rychlost 100km/h

 
další AVIA s duralavou karoserii o váze 70kg,váha 310kg,
délka 320cm,šířka 133cm,kapalinové brzdy,rychlost 90km/h  

AVIA,délka 325cm,šířka 125cm,mechanicke brzdy,
váha 340kg,uspořádání řidič uprostřed dva vzadu
MORAVAN M56,vlevo
odsouvací kabina,karoserie z lehkého kovu,
jež měla být ve výrobě nahrazena plastovou
váha 380kg,užitečná 250kg
délka 280cm,šířka 120cm
MORAVAN M56T
dvoje dveře na bocích,karosérie dvoumístná
s úvahou sedadel napříč vozidla pro děti
jednopedálový systém brzd a spojky
délka 281cm,šířka 135cm
MOTOREX
Všechny vozítka vybaveny motorem z Jawy 350,vývoj 1955-57
Avií bylo vyrobeno celkem snad 10ks prototypů,Moravanů?


 
Tříkolky BOND byly představeny v roce 1948,výroba zahájena
v roce 49 typem MK A vybaveného dvoutaktním jednoválcem 125cc,
v roce 51 nahrazený modelem B s motorem 197cc,vzhledově shodným.
Jinak na tříkolky stačil řidičský průkaz na motocykly,pokud tříkolky
neměly zpětný chod.Ten byl za příplatek,a prováděl se protočením
předního kolečka podobně jako u kotlíku/roboxe/.

Model MK C byl vybaven větší čtyřmístnou karosérii,
motor 197cc,výroba od roku 53.
Model D byl vybaven dynamostartérem se zpětným chodem,dle přání.
Čtyřstuńová převodovka
Bond mk E,197cc
mk F 246cc
bond sites
 
 
BOWEN,225cc,rok 57,výroba neznáma
BRUTSCH
Německo
1956-58
MOPETTA,49cc,2,5hp,45km/h
ROLLERA,98cc,5,2hp,80km/h
 
FELBER,Rakousko
Výrobce postraních vozíků vyráběl v letech 1952-54 tříkolky
vybavené dvouválcovým dvoutaktem rotax objem 350cc,při váze 280kg,dosahující 80km/h,
spodní řada model s 398cc,15hp 
 
FRISKY,Anglie dvoutaktní motor 325cc,výkon 16-18hp,délka 278cm,váha 356kg,90km/h
FRAENKEL KIRCHNER
      Rakousko,199cc     
 
FULDAMOBIL,Německo,1950-69
Model N1 karoserie překližka potažená kůží
N2 hliníková
jednoválec,dvoutakt 247cc,9hp


FULDAMOBIL SITE

NWF 191cc,10hp,váha 310kg
 
GORDON,Anglie,dvoutakt 197cc,rok 1955-58
GUTBROD,Německo,dvoutaktní dvouválce 593,663cc,výroba 1950-54
DALŠÍ STRANA,NEXT
DALŠÍ STRANA,NEXT
ISSETA CLUB

TOPlist