ČEZETA SKŮTR TISK

ČEZETA VÝVOJ VÝROBA
ČEZETA 505 RIKŠA
PAPAsPROPAGACE
PAPAsTECHNA
MANET TATRAN SKŮTR
SKŮTR PŘÍSLUŠENSTVÍ
SCOOTERs SIDECARs
SIDECARs
MOTOVOZÍKY
STRÁNKY SKŮTRU ČEZETA,PAPASŮ,SIDECARŮ
      A VŠECH TŘÍSTOPÝCH VEHICLŮ
                          50-60 LET
DOMÁCÍ KONSTRUKCE

MOTOTŘÍKOLKY
  3WHEELERS
MINIVOZÍKY
MICROCARS
      skůtry
    scooters
 
 
reportáže  -  1  2  3  4  5  6  7  8  9
Unikátem je autobus Škoda 706 RO v úpravě na záchranný vůz pro petrochemické závody Záluží,značen 706 RC.
Těchto autobusů vycházejících z nákladních vozidel typu R se vyrobilo v letech 1947-58 něco kolem 12 tisíc.
Do dnešních dnů se dochovalo pár kusů,v této verzi asi jediný.Byl koupen v tiskové inzerci.

Otec majitele který pracoval v této chemičce si zaslouží velkou pochvalu za údržbu této
atypické zahradní chatky.Veškeré podvozkové prostory byly ošetřeny brutálním množstvím
maziva,karoserie pravidně natírána evidentně materiálem z podniku a vozidlo stálo na
zabudovaných hevírkách,což ho dochovalo v perfektním stavu na svá léta.
Motor s převodovkou bohužel skončil ve šrotu ale dají se nahradit téměř identickým
motorem z nákladního vozidla RT-Matesa.
Jediným problémem při odvozu bylo,že Tlapka musel čekat-nežít téměř dva měsíce
od dohody než se sklidí řepa,která blokovala odjezdovou dráhu.
Nevydržel a stejně jí rozjel.Co je doma,to se počítá.
Z odvozu
Pro srovnání.Do tohotu vozu bude namontována jedna řada sedadel pro jízdymilce z Rtočka nebo babosedu.
Ujal jsem se scháněním po místních bierkubech a byl jsem mimo jiné odkázán na místo cca kilometr vzdálené
od naší chalupy,kde má stát jeden z babosedů.
Jako slídil jsem těžce zklamal,skutečně tam stojí a co víc, prastarý typ PRK 6, total stav.
Ještě perlička v podobě busu Praga RND,kterou Tlapka koupil na díly,speciálně motor pro svoji nákladní verzi.
Z karoserie pro vetchost zamýšlel udělat meditační zahradní altán.I když je stav zoufalý je tento kousek
zachranitelným a snad ho bude čekat lepší osud.Zajímavé na tomto voze jsou zadní výstupní dveře.
Malá galerie německých busů z roku 1950
jediný použitelný ikarus
typ 55,zvaný prdeláč
www.veteranbus.sk         www.rto-bus.cz
DOPLNĚNÍ
Záchranný autobus Škoda 706 RO; v provozu HZS Chemopetrol Litvínov v letech 1954-1981.
Byl určen pro převoz 4 ležících a 5-6 sedících pacientů. Výbavu tvořily:
křísící přístroje /1x K-200 a 1x Pulmotor německé výroby/, inhalační přístroj, vybavení pro lékaře,
protichemické a protižárové oděvy, lezecké vybavení pro vyprošťování z výšek a hloubek,
kyslíkové dýchací přístroje Auer, Dräger, CH-146, dálkové dýchací přístroje a další.
Vůz měl vestavěnou nádrž na 1.000 litrů pitné vody, umývací kout, věšáky + skříňky.
Zástavbu dle dostupných informací provedl podnik Chirana. Autobus byl v khaki barvě s modrými majáky.
V roce 1981 ho nahradil podobně vybavený autobus Karosa ŠL11.
Hasičská ešela, která dosloužila v polovině devadesátých let, by také měla stát kdesi na zahradě jako chatka.
                   Tzn., že fotografie a popis patří k busu výše.Komplet dodal Hynek z webu Požáry.cz

Zdravotnické Ro od kolegy z jižních Čech. Skončilo bohužel rozřezáno sousedem před sedmi roky v kovošrotě.

Články k autobusům v Zipu ke stažení.

TOPlist